Social Icons

Pages

Friday, October 9, 2009

Seminggu dalam Oktober


Suhu persekitaran sedang menurun,angin luruh bertiup sepoi2 bahase,daun sedang menguning..kini telah luruh..semakin terase duk oversea..hehehe..owh mmg sejuk la skang ni..bangun pagi,gi tandas,tadah tangan kt paip..oww sejuk seh..nak x nak kne relakan diri la..dah solat subuh tgk katil cmbest je..apelagi sambung mimpi..hehe..lebih kurang kol 7.10 gitu bangun skali lg gi tenko(roll-call)..lpas tu smbung blik tido..bgn 8.15 dan trus capai towel dan juga berus gigi yg dah letak ubat gigi ngan biore 4 men(scrub)..lpas sume tu pki bju len capai beg gi skolah..itu la aktiviti di pagi hari aku tika persekitaran smakin sejuk..

Dah sejuk2 ni perut gak slalu lapar..dulu masak nasi sket2 je..skang 2 kali ganda..tu pon terus abes..dah abes nasi lapar lg..gi la konbini(convenient store)..menu kt konbini:snicker 2 unit & kopi susu 1 unit..skali beli abes gak 350yen..x puas tambah lg onigiri(nasi kepal berinti)..fuh mau situ bertambah lagi kos..kurang2 sume skali tu 500yen..bulan ni cm cepat je trun duit..konbini la ni..hoho..dah rse cmtu ade terpikir td..kalo lapar masak..x ke murah..beli la ikan ke sayur ke bnyk2..pastu time lapa gi dapur masak je..lgpon sayur ikan tu agk berpatutan..hmm..nk try cube test..

Skang aku dlm kelas dah duduk kt kedudukan lain..tgh2..center of the kelas..senang di target sensei..aritu dah kene..owh cuak gak..tp nasib cpat bertenang..boleh la jwb..kt kedudukan baru ni aku duk sbelah budak jepun yg rapat ngan aku..kami sentiase bergurau..haha..pape aku x phm bahase jepon aku tnye die..kalo aku tnye die mesti klasmet pompuan klas aku tolong skali..aku pon bek gak ngan pompuan tu..die ajar aku bahase jepon cm sensei..snang phm..patutla cikgu yg ajar bhse jepon rmi pompuan..

Bulan ni gak tutor aku keluar asrama..sbb ayah die meninggal..sian die..tp xpe la die nmpk bese je..strong boy..die tetap membantu aku..cam bese la aku slalu pinjam report die..heee..maghrib awal skang..culture shock gak..balik kelas x leh tgguh2..kne terus solat asar..cmane la nnt time winter..mesti lg awl..ni bru fall..hmmm..aku dinner pon da awl skang..6 sampai 6.30 aku dinner..lpas dinner mandi..mandi air panas..x psg heater...owww sejuk..ntah2 boleh kejang..haha..

Tapi pape pon,sume2 tu cabaran..cabaran mematangkan seseorang..aku sentiasa berdoa agar cabaran2 tu x melemahkan smgt aku..insyAllah aku boleh lalui nye..ganbaru,ganbatte,ganbarou:D

1 comment:

  1. buah cempedak buah nangka,kali ni xde pantun ke???

    ReplyDelete

 
 
Blogger Templates