Social Icons

Pages

Monday, March 24, 2014

Grad lagi!

Alhamdulillah alhamdulillah alhamdulillah
Kali kedua grad tahun ini di jepun lepas grad diploma dulu.
2 tahun persediaan bahasa jepun di UTM Semarak
3 tahun diploma di Sasebo National College of Tech.
2 tahun degree di Toyohashi University of Tech.

7 tahun aku belajar dalam bahasa jepun.
Bukan senang menguasai bahasa asing.2 tahun belajar bahasa di persediaan pun belum tentu boleh cakap dalam jepun secara lancar.Alhamdulillah Allah permudah segala urusan dalam 7 tahun ini.

Dalam 7 tahun belajar ni,waktu yang paling mencabar jiwa raga adalah ketika degree.Macam-macam berlaku.
Tahun pertama degree,aku terpaksa daftar subjek yang sangat banyak dan susah.Masa exam memang tak sempat nak baca semua sehingga aku terpaksa gagalkan beberapa subjek.
Habis tahun pertama,aku terpaksa ambil balik subjek yang gagal di tahun kedua bersama subjek baru.Tahun kedua pun boleh tahan susah.Tahun kedua juga aku diuji dengan masalah hubungan manusia.Tapi dengan pertolongan abah,umi,adik beradik,sahabat-sahabat masalah itu dapat ditempuh walau perit.Kalau diikutkan perasaan pasti aku tak dapat sehelai ijazah hari ini.

2 tahun yang mencabar serta mematangkan diri.

Lepas ni masuk dunia kerja plop.
3 taun lagi di Jepun 
InsyaAllah


The Degree of Bachelor of Electrical Electronic Engineering

No comments:

Post a Comment

 
 
Blogger Templates